Reklámfotózás

Mivel egyedi megoldásokra törekszünk, a megrendelői igényektől függően többnyire saját anyagból dolgozunk, ennek megfelelően a komplett arculattervezés egyik fontos állomása a reklámfotózás. Nincs bevált recept, örök érvényű tanács, de egy tény állandó; a reklámfotózás lényege, hogy vágyat keltsen a termék megvásárlására.

Ennek megfelelően a kompakt géppel vagy telefonnal „telibevakuzott” tárgyfotók ideje lejárt, mert ugyan lehet, hogy ezeken a képeken látszik az eladni vagy hirdetni kívánt termék, de egyáltalán nem lesz kívánatos, márpedig az lenne a célunk, hogy a szemlélőben megmozduljon valami. Márpedig bármit is szeretnénk eladni, elengedhetetlen, hogy a fotós anyagok is a hozzáértést, a profizmust tükrözzék. A fényképező elkattintása önmagában nem nehéz feladat, a művészet a helyes megvilágításban, az előkészületek részleteiben és az utómunkában rejlik. Ilyen apróság például, ha egy profi kép készül egy vörösborról, a pohár is tökéletes, a fények mesések… csak épp másik szőlőfajta levelét használta dekoráció gyanánt a fotós. Ahogy egy ékszer szépségének kimondottan árt a gondatlanul megválasztott háttér, az előnytelen világítás, úgy egy hamburger sem étvágygerjesztő, ha piszkos tányéron fotózzuk, vagy kétnapos uborkák, megbarnult saláták lógnak belőle. A baklövések elkerülése érdekében a termékfotók elkészítése előtt megismerkedünk az adott témakörrel, és az ügyféllel egyeztetve készül el a szakmailag és művészileg is tökéletes alkotás.

A reklámfotózás minden esetben kihívásokból és kompromisszumokból áll, hiszen meg kell felelni a megrendelő igényeinek, bele kell férni az adott büdzsébe és ezeket szem előtt tartva kell kreatív és vonzó megoldásokra törekedni. A teljesség igénye nélkül készítettünk már reklámfotót ruházatról, energiaitalról, különféle ételekről, óráról, ékszerről, haditechnikai eszközökről, elektronikai cikkekről, de némi átfedéssel ebbe a műfajba sorolnánk a rendezvények fotózását és az egyedi megrendelésre készülő tájképek készítését is. A reklámfotózás sokszor lehetőséget ad arra, hogy szabadon, a saját szemszögünkből örökítsünk meg egy eseményt vagy fotózzunk le egy telephelyet a webes részlegünk számára, vagy egyedi részleteket emeljünk ki egy tárgyfotón, de sokszor a képek már valamilyen formában élnek a megrendelő fejében és pontos utasításokkal látnak el minket a fotózással kapcsolatban.

Reklámfotózás, reklámfotó, reklám, marketing, fénykép, katalógusfotó, modellfotó, tárgyfotó, termékfotó, tárgyfotózás, termékfotózás