Keresőoptimalizálás és közösségépítés

A keresőoptimalizálás (SEO) mára már egy külön szakmává nőtte ki magát. Talán az első és legfontosabb szabály az, hogy egy weboldal semmit nem ér, ha nem találják meg. Hiába csillog-villog, ha nem találjuk meg vele a célközönséget. Sok weboldalt évekkel ezelőtt elkészített valaki, aztán komolyabb karbantartás vagy ráncfelvarrás nélkül azóta is üzemel. Tény, hogy hiba nélkül, de látogatót is egyre kevesebbet hoz, míg végül már nem éri meg fenntartani. Ha weboldalunk elkezdett visszaesni a keresők találati listáján, akkor a konkurencia valószínűleg komoly energiát fordít az internetes tartalmainak optimalizálására. A megoldás: keresőoptimalizálás és közösségépítés.

Egy keresőbarát weboldal már fél siker, de ez önmagában sokszor még kevés. Számtalanszor előforduló óriási hiba, hogy a vállalkozások úgy tekintenek a weboldalukra, mint egy önfenntartó rendszerre, amit elég volt egyszer megvásárolni, aztán egy életre le van tudva a probléma. Aztán egy nap a szomszéd hentest előbb dobja ki a kereső, mint a mi autókereskedésünket. Napi aktivitással közösséget építeni, videókkal népszerűsíteni vállalkozásunkat nem igazán pénz, hanem ötlet és hajlandóság kérdése. Persze fizethetünk szponzorált hirdetésekért komoly összegeket, de egyszerűbb és olcsóbb megoldás a közösségépítés.

Hogy ezt közösségi oldalak segítségével, vicces képek megosztásával, hírlevél rendszeres küldésével, online rádió üzemeltetésével vagy szakmai blog írásával érjük el, szinte mindegy is, a lényeg, hogy rendszeresen friss tartalommal jelentkezzünk. Nem véletlen, hogy a nagyobb vállalatok külön részleget tartanak fenn az internetes kampányok kezelésére. Egy jól összehangolt online reklámstratégiával rövid idő alatt vissza lehet csábítani a weboldalra az évek során máshová vándorolt látogatókat, sőt, a közösségépítés és a keresőoptimalizálás közös használatával nagyobb sikereket könyvelhetünk el, mint valaha.

Nyomonkövethetőség, avagy statisztikák és ellenőrzött vásárlók

Az internet óriási előnye, hogy akár azonnali eredményeket is láthatunk kampányaink sikeréről. Nem csupán a látogatók mennyiségéről, de földrajzi elhelyezkedéséről, életkoráról, neméről, érdeklődési köréről és akár anyagi helyzetéről is pontos információkat szerezhetünk. Ez rengeteget segít a különféle kampányaink összehangolásában, de önmagában nem ad pontos képet arról, hogy a tényleges vásárlóink vagy üzleti partnereink milyen módon találtak meg minket. Egyetlen akció futtatásakor is érkezhet „utcáról betérő” vevőnk, összetettebb kampányok esetében pedig még bonyolultabb eldönteni, hogy melyik befektetésünknek köszönhetjük az új ügyfelet. Ezen probléma megoldása érdekében a puszta statisztikákon túl olyan praktikákkal, szegmentált stratégiákkal tudunk információhoz jutni, amely választ adhat a kérdésünkre. Ne feledjük tehát, hogy a keresőoptimalizálás és közösségépítés után érdemes az oldalunkról érkező statisztikákat kielemezni, és a kampányainkat ezek eredményeinek megfelelően, tudatosan szegmentálni.

Fontos rövidítések a témakörben:

SEO – Search Engine Optimization

SEM – Search Engine Marketing

SMM – Social Media Marketing

SMO – Social Media Optimization

keresőoptimalizálás, keresőszavazás, keresőbarát, közösségi média, közösségépítés, optimalizálás, SEO, SMM, SEM, SMO, Google